Etusivu

torstai 16. heinäkuuta 2015

Sisäinen voima 365 ajatusta parempaan arkeen


Viimein minunkin käsiini on saapunut Sisäinen voima 365 ajatusta parempaan arkeen- kirja. Sisäinen voimahan ilmestyi jo alkuvuodesta ja on Jenny Belitz-Henrikssonin käsialaa. Odotin ja tiesin kirjan olevan hyvä, sillä olen seurannut Jennyn ajatuksia hänen Vastaisku ankeudelle- blogistaan jo pidemmän aikaa. Ja odotukseni pitivät paikkansa.


 
Kirja on jaettu osa-alueisiin, ja jokaisessa on ajatuksia ja mietteitä elämästä. Näitä osa-alueita ovat muun muassa ihmissuhteet,  ilo, itsetuntemus, kiitollisuus, luottaminen ja usko, pulmat ja epäkohdat, tavoitteet ja unelmat. Ajatelmia kirjassa on nimensä mukaisesti 365, eli vuoden jokaiselle päivälle omansa. Kirjan voi aukaista sattumanvaraisesti mistä kohtaa tahansa ja lukea  sen verran kuin sillä hetkellä hyvälle tuntuu. Minä luin kirjan kannesta kanteen ensimmäisellä kerralla. Nyt olen välillä poiminut sieltä täältä sattumanvaraisesti hetkeen sopivan ajatuksen.

Kirjan takakannessa kirjoitetaan "Onnellisuutta, iloa tai toivoa et voi ostaa kirjan muodossa, mutta omaa kasvua, kehitystä ja sisäistä voimaa tukevia ajatuksia voit. Kirja auttaa sinua havaitsemaan, minne voit olla matkalla, jos vain tahdot." Näitä kirjan ajatukset nimenomaan tukevat. Uskon, että jokainen tarvitsisi tämän kaltaisen kirjan. Kirjan, jonka voi jättää pitkäksikin aikaa odottamaan. Kirjan, josta voi lukea useamman ajatuksen kerrallaan tai vain sen yhden päivässä. Kirjan, joka vahvistaa omaa kasvua ja omia ajatuksia, sillä ainakin minun ajatuksiani tämä kirja tuki. On mukava lukea kirjaa, josta saa voimaa, iloa ja tukea.




Kirja kätkeekin sisälleen paljon asiaa. Lyhyessäkin ajatelmassa on paljon sanomaa. Eikä haittaa, vaikka ajatuksen lukisi kiireessäkin, sillä kieli on helppolukuista eikä vaadi suurempaa paneutumista, ellei tahdo. Iloa, voimaa ja toivoa kirja levittää kuitenkin ympärilleen. Minä tykkäsin. Hieno kirja.



 

4 kommenttia:

  1. Minulla on myös tuo kirja ja olen tykännyt siitä paljon. Juuri siksi, että ajatelmat ovat lyhyitä ja helppotajuisia. Ja tuovat iloa ja voimaa. Kiva kirja.

    VastaaPoista
  2. Oi mahtavaa, suuri kiitos sulle tästä postauksesta! Ilostuttaa minua suuresti.
    Hyvää kesän jatkoa myös <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos itsellesi hienosta kirjasta! Ja aurinkoista mieltä sinunkin kesän jatkoon! <3

      Poista

Kiitos kommentistasi!