Etusivu

torstai 16. huhtikuuta 2015

Tänä keväänä...


Tänä keväänä minä toivoisin, haluaisin ja aion ....


... istua kuistillamme nauttien kupin hyvää teetä ja paistatella auringossa
... juosta / lenkkeillä joka viikko (ainakin kerran)
... löytää tasapainon työn tekemisen, kotiäityiden ja vapaa-ajan kesken (huomaan, tämä olisi pitänyt tehdä jo talvella, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan)




... kuunnella lintujen kevätfanfaaria metsässä
... jättää ikkunanpesut, kukkien multaan vaihtamiset ja muut "kevät" hommat väliin, jos sille tuntuu (ainakin tällä hetkellä tuntuu vahvasti näin)
... aion herätellä hiipuneen ja uinuvan mindfulnessin arkeeni


 

 
... viettää oman "minä itse" loman (en tiedä vielä miten ja milloin, mutta tiedän - se järjestyy)
... tehdä kuukauden ajan päivittäin meditaatio tai jooga harjoituksen, vaikka hyvin pienenkin. Olen nimittäin osallistunut kundaliinijoogan Ong Namon kaikille avoimeen ja ilmaiseen huoleton huhtikuu kampanjaan, ja melko hyvin on mennyt, vain pari päivää on jäänyt väliin. 




Olen aiemmin kirjoittanut viime kesän alussa ja syksyn vaihteessa, mitä toivon ja aion. Nämä postaukseni ovat keskittyneet loppuviimein nauttimaan tästä hetkestä ja siitä mitä milloinkin on. Talvella tämä jäi tekemättä, ja olisi kai pitänyt tehdä. Nyt huomaan itsessäni, että tämä koko alkuvuosi on ollut minulla kovin täysi. Olen käynyt yrittäjyysopintoja ja kahlannut täysin ulkona minun osaamis- ja mukavuusalueeltani. Olen joutunut halkomaan hiuksiani ja todella opettelemaan, kysymään, opettelemaan ja jälleen kysymään. Opintoni modernin ja psykologisen vyöhyketerapian suhteen ovat vieneet aikaani, alkaahan niissä jo loppusuora häämöttää. Olen tehnyt töitä ja ollut paljon yksin lastemme kanssa. Tyyneyden, rauhan ja läsnäolon säilyttäminen kaiken tekemisen keskellä on vaatinut paljon keskittymistä. Aina en ole onnistunut. Tämä on kuluttanut voimiani. Vaikka arkeeni on mahtunut paljon ihania hetkiä, onnea ja iloa, huomaan läsnäolon välillä kadonneen. Mieli karkaa kovin helposti ajattelemaan mitä vielä pitää tehdä. Nyt on minun aikani tarttua tähän. Asia ja hetki kerrallaan. Nyt nautin tästä hetkestä, tästä keväästä, linnun laulusta, heräilevästä luonnosta. Tämä elämä on täynnä pieniä ihmeitä, kun pysähtyy ja on läsnä tässä hetkessä.


Aurinkoista mieltä jokaisen kevääseen, Elina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!