Etusivu

maanantai 6. huhtikuuta 2015

Hidas Ihana Päivä


Tänään. Herään ennen muuta perhettäni. Ah - miten ihanaa! En ole pitkään aikaan jaksanut herätä ennen muita. Kellojen kääntäminen kesäaikaan vaikutti tähän, oma sisäinen rytmini ei kääntynyt kellojen mukaan, vaikka yritin. En jaksanut luonnostaan herätä aamulla pirteänä. Mutta tänään se tapahtui! On vain minä ja minun hiljainen aamuni. Minä ja koko maailma lepää. Sille se minussa tuntuu. Kaikki heräilee, on kuin kaikki alkaisi alusta. Jokainen päivä tuntuu seikkailulle, kun saan sen näin aloittaa. Miten olinkaan kaivannut tätä -  omaa aamuani. Omaa hiljaista hetkeäni kaiken muun ollessa levossa. Vain minä! Olin tuntenut tämän kaipuun jo pidemmän aikaa sisälläni, ja kehonikin alkoi siitä jo kertoa, mutta nyt vasta ymmärsin. Tästä en voi luopua! 

 
 
 
Tänään. Kellään perheessämme ei ole suunniteltua menoa. Olemme vain me. Me viisi ja koira. Tätä on puolestaan koko perheemme kaivannut. Päivää, jolloin ei ole mitään. Päivää, jolloin ei tapahdu mitään erikoista. Viime aikoina kalenteri on täyttynyt vauhdilla ja vaikka olemmekin pyrkineet pitämään sen väljänä, on tuntunut sille, että aina joku on menossa tai tulossa. Nyt kuitenkin olemme. Ja vain olemme. Tekemättä mitään sen ihmeempää. Ja kaikessa tuossa yksinkertaisuudessaan, ilman mitään prameiluja, päivämme on ihana. Levollisuuden ja tyyneyden täyttämä. Olemisen ihanuus koskettaa. Yhdessäolossa on taikaa.
 
Tänään. Ruoka valmistuu uunissa kuin itsestään. Pyykkivuoresta on vain rippeet jäljellä. Suurimmat roskat ym. on siivottu jo aiemmin pois. Ei ole mitään kotihommia, mitkä vaatisivat toimia. Tänään, ei ole mitään ylimääräistä. Mitä onnea tässä hetkessä!
 
Tämä päivä on ollut hidas. Rauhallisuuden ja lämminhenkisyyden täyttämä. Täynnä rakkautta ja olemisen viisautta. Harmoniaa. Tästä päivästä minä saan ammennettua energiaa ja voimaa pitkälle. Tätä olin kaivannut ja tarvinnut. Tämä oli ihana päivä. Kaikessa yksinkertaisuudessaan. Tästä tunnen nyt kiitollisuutta.
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!